آرتینا

وبلاگ همه چی بلد اطلاعات عمومی جالب و خواندنی

آرتینا

وبلاگ همه چی بلد اطلاعات عمومی جالب و خواندنی

وبلاگ همه چی بلد اطلاعات عمومی جالب و خواندنی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

فیتونیا

دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۴ ب.ظ

فیتونیا فیتونیا[/caption] اسم علمی این گیاه Fittonia versehaffeltii ، از خانواده Acanthaceae می باشد. این جنس دارای 2 گونه است که از گیاهان چند ساله خزنده با برگ های زینتی تشکیل یافته است.گاهی به عنوان Nerve plant "عصب گیاهی" شناخته می شود از گونه های گیاهی مناطق گرمسیری است و ساقه آن پوشیده از مو. برگ ها تخم مرغی شکل به طول 5 سانت به رنگ سبز معمولی با رگبرگ های سفید یا ارغوانی ، صورتی یا قرمز که به برگ یک حالت مشبک می دهد.   فیتونیا گیاهی آپارتمانی و چند ساله است که بخاطر نقوش روی برگ هایش که معمولا به رنگ های سفید و صورتی و قرمز است محبوبیت خاصی دارد. نور فیتونیا : به مکانی با نور متوسط و به دور از تابش مستقیم آفتاب احتیاج دارد. نور مستقیم در روزهای گرم یا هوای خشک باعث سوختگی و چروکیدگی برگ ها می شود، محیط کم نور و تاریک هم باعث رشد علفی گیاه می شود. خیلی ها تجربه ی ناموفقی در نگهداری فیتونیا داشتند، یک نکته ی خیلی مهم در نگهداری فیتونیا آبیاری درست است : آبیاری فیتونیا : این گیاه به خشکی حساس است و خاک باید تاحدودی مرطوب باشد اما این دلیل بر خیس بودن دائمی و باتلاقی شدن خاک نیست، در چنین شرایطی برگ های گیاه به ویژه برگ های پایینی شروع به ریزش می کنند و زرد می شوند، البته خشکی کشیدن هم باعث می شود که برگ ها حالت خشک و چروکیده پیدا کنند و گیاه خودش را بیندازد و برگ ها بریزند. نکته برای فیتونیا : گاهی خاک این گیاه ممکن است خیلی سبک باشد و وقتی که به آن آب می دهید از گلدان سریع خارج شود و گیاه نتواند آب کافی دریافت کند و بی حال شود، در چنین شرایطی گلدان را در ظرفی که تا نیمه گلدان پر آب باشد حدود یک ساعت قرار بدهید تا بتواند آب کافی را دریافت کند و سرحال شود. گیاهی رطوبت دوست است و به همین خاطر است که در تراریوم از آن استفاده می شود و خشک بودن هوا باعث خشک شدن برگ ها و ریزش آن ها می شود. باید محیط مرطوبی را برای آن فراهم کنید. دمای فیتونیا : دمای مناسب برای رشد آن 18-24 درجه است و در دمای کمتر از 15 درجه رشد آن کم و در نهایت متوقف می شود و از بین می رود. دریافت بی قید و شرط اقامت دائم ترکیه خرید گیفت کارت خاک فیتونیا : یک قسمت پیت ماس، یک قسمت پرلیت و دو قسمت خاک برگ برای آن بستر مناسبی است، در طی فصل رشد ماهی یک بار با نصف غلظت توصیه شده از کودهای مخصوص گیاهان زینتی آن را تغذیه کنید. برای حفظ رطوبت می توانید گلدان را بر روی ظرف آب و سنگ ریزه قرار بدهید طوری که گلدان روی سنگ باشد و با آب در تماس نباشد.

  جهت خرید گل و درخت و همچنین طراحی فضای سبز با ما تماس بگیرید 09118280314 کلاهدوزی

شعبه 1 : چابکسر – بعد از پارک شهید انصاری جنب ساختمان البرز

شعبه 2 : چابکسر – دوران محله خیابان شهید بهشتی جنب لوله گاز

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۷
مسعود عبدالهی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.